Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

72 timmar - en analys av en informationskampanj

Nyhet: 2017-06-14

I en ny rapport gjord på uppdrag av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) analyseras Göteborg stads riskkommunikationskampanj 72 timmar.

Kampanjen har genomförts flera gånger och i samband med 2016 års kampanj studerades kampanjmaterialets retorik, vilken effekt kampanjen hade på göteborgarna och hur inlärning kan ökas genom att förändra designen av krisbudskap. Studien är en unik kombination av retorisk analys, effektmätning och experiment och visar att kampanjen i stort sett verkar ha fungerat men skulle kunna förbättras med större fokus på olika typer av kontextualisering av kampanjens budskap.

Författare: Bengt Johansson & Orla Vigsö, JMG

Rapporten 72 timmar – en analys av en informationskampanj kan laddas ned från MSB:s webbplats

AV:

Kontaktinformation

Kommunikatör
Cajsa Malmström
031 786 6310
cajsa.malmstrom@jmg.gu.se

Postadress
Box 710
405 30 Göteborg

Besöksadress
Seminariegatan 1B

Sidansvarig: Ann-Sofie Sten|Sidan uppdaterades: 2017-10-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://jmg.gu.se/aktuellt/Nyheter/fulltext//ny-rapport--analys-av-goteborg-stads-riskkommunikationskampanj--72-timmar-.cid1476607
Utskriftsdatum: 2017-11-24