Oscar Westlund fick kårens pedagogiska pris

Göta studentkårs pedagogiska pris 2014 delades ut i Kafé Haga den 26/5 under högtidliga former. Det är studenterna som nominerar lärare till det pedagogiska priset och i år inkom totalt 51 nomineringar fördelade över 32 personer, vilket visar att det finns många duktiga pedagoger inom fakulteten.

Oscar WestlundKåren delar ut ett pris per institution och på JMG gick priset till Oscar Westlund med motiveringen:

Oscar nomineras för att han outtröttligt engagerar sig i inte bara sina studenters utveckling, utan även sin egen och kursens utveckling. Han lyssnar nyfiket och noggrant på vad vi har att säga och anpassar sina föreläsningar till att möta både behov och dagsaktuella händelser. På egen hand lyckas Oscar hålla mycket hög kvalitet och ställer rimliga och goda krav på de gästföreläsare vi haft, så att vi som studenter får ut så mycket som möjligt de timmar vi spenderar i Annedalsseminariet.

På JMG hade även följande lärare nominerats:
Marie Branner
Kerstin Särneö
Christel Copp
Maria Jervelycke Belfrage
Jan Strid
David Crouch

Även om det bara delas ut ett pris per institution bör alla nominerade känna sig som vinnare då varje nominering är ett bevis på en extraordinär insats!

Läs om övriga vinnare på Kårens webbplats