Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

2000-talets syn på annonser


En studie finansierad av TU för att få fördjupad kunskap kring hur människor förhåller sig till dagspressens och nätets annonser. Under 2000-talets början har det skett en förändring av hur människor söker bland annonser. Dagspressens annonser har tappat medan annonseringen på internet har ökat. Forskning visar dock att dagspressens nedgång inte har samma omfång som nätets ökning. Vi kan därför anta att dagspressens annonser har blivit en form av komplement till nätets annonser. Men hur söker man idag bland annonser; hur tänker man och hur gör man? Projektet avser att med intervjuer och fokusgrupper studerar attityder och beteende till annonser i dagspress och på nätet.

Finansiär: TU

Sidansvarig: Monika Djerf-Pierre|Sidan uppdaterades: 2011-07-06
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?