Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Publicistiskt bokslut


Under 2000/2001 skapades ett samarbete mellan universitetet och tidningsbranschen som kom att kallas Publicistiska bokslut. Syftet var att de publicistiska boksluten skulle fungera som ett redskap för förändring, utvärdering och inte minst jämförelse, mellan olika tidningar och inom enskilda tidningar över tid. Det skulle vara en motvikt mot det ekonomiska bokslutet och finansierades av de deltagande tidningarna. Arbetet byggde på undersökningar kring deltagande tidningars innehåll, dess medarbetare och dess publik.

Publikationer

Andersson Odén, T (2002) 2001 års Publicistiska bokslut. En rapport om 36 tidningars bokstäver och siffror. Arbetsrapport nr 3, JMG. Göteborgs universitet

Andersson Odén, T (2003) 2002 års Publicistiska bokslut. Del 1: Om tidningars redaktioner och innehåll. Arbetsrapport nr 9, JMG. Göteborgs universitet

Wadbring, I (2003) 2002 års Publicistiska bokslut. Del 2: Om läsares och medarbetares syn på tidningar. Arbetsrapport nr 10, JMG. Göteborgs universitet

Andersson Odén, T (2003) Teknisk rapport för Publicistiska bokslut. Medarbetare, innehåll, läsare. Arbetsrapport nr 11, JMG. Göteborgs universitet

Sintorn, P (2003) Publicistiska bokslut – hyllvärmare eller redskap för förändring? Arbetsrapport nr 14, JMG. Göteborgs universitet

Wadbring, I (2003) Publicistiska bokslut. I Nordicom Information nr 3/2003

Andersson, Ulrika (2004) 2003 års Publicistiska bokslut, del 2. Sportens olika sidor: männens och de manliga sporternas revir. Arbetsrapport nr 19, JMG. Göteborgs universitet

Sidansvarig: Mats Ekström|Sidan uppdaterades: 2010-02-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?